گونه جدیدی از جنس onobrychis بخش heliobrychis از ایران

Authors

حسن امیر آبادی زاده

مسعود عباسی

مسعود رنجبر

abstract

گونه onobrychis mozaffarianii از نواحی مرکزی ایران به عنوان گونه جدیدی برای دنیا به همراه تصویر شرح داده می شود. این گونه با گونه خویشاوند خود o. andalanica مقایسه می گردد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

گونه جدیدی از جنس Onobrychis بخش Heliobrychis از ایران

گونه Onobrychis mozaffarianii از نواحی مرکزی ایران به عنوان گونه جدیدی برای دنیا به همراه تصویر شرح داده می‌شود. این گونه با گونه خویشاوند خود O. andalanica مقایسه می‌گردد.

full text

گونه جدیدی از جنس Onobrychis بخش Afghanicae از ایران

گونه Onobrychis iranensis از نواحی شرقی و مرکزی ایران به عنوان گونه جدیدی به همراه تصویری شرح داده می شود. این گونه با گونه خویشاوند خود O. tavernieraefolia مقایسه می گردد. مطالعه دانه گرده این دو گونه نیز موید این موضوع است که گرده دو گونه از نوع  3 شیاری و اگزین دارای تزیینات مشبک است, ولی تفاوتهایی در اندازه و نوع دریچه آنها مشاهده شد.

full text

بررسی کاریوتیپی گونه های بخش Heliobrychis از جنس اسپرس(Onobrychis) موجود در ایران

  در این تحقیق نه گونه از بخش Heliobrychis جنس Onobrychis (اسپرس)، از مناطق طبیعی ایران جمع‌آوری و با استفاده از مریستم انتهایی ریشه، تعداد و ابعاد کروموزم‌ها در مرحله میتوز اندازه‌گیری و فرمول کاریوتیپی هر گونه تعیین شد. تعداد کروموزوم پایه در گونه‌ها بین 7= X و 8= X و تیپ کروموزوم‌ها نیز از نوع متاسنتریک تا ساب متاسنتریک بود. بیشترین مقدار طول ژنوم متعلق به گونه O. scrobiculata (26/24 میکرون ...

full text

گونه جدیدی از جنس onobrychis بخش afghanicae از ایران

گونه onobrychis iranensis از نواحی شرقی و مرکزی ایران به عنوان گونه جدیدی به همراه تصویری شرح داده می شود. این گونه با گونه خویشاوند خود o. tavernieraefolia مقایسه می گردد. مطالعه دانه گرده این دو گونه نیز موید این موضوع است که گرده دو گونه از نوع  3 شیاری و اگزین دارای تزیینات مشبک است, ولی تفاوتهایی در اندازه و نوع دریچه آنها مشاهده شد.

full text

بررسی کاریوتیپی گونه های بخش heliobrychis از جنس اسپرس(onobrychis) موجود در ایران

در این تحقیق نه گونه از بخش heliobrychis جنس onobrychis (اسپرس)، از مناطق طبیعی ایران جمع آوری و با استفاده از مریستم انتهایی ریشه، تعداد و ابعاد کروموزم ها در مرحله میتوز اندازه گیری و فرمول کاریوتیپی هر گونه تعیین شد. تعداد کروموزوم پایه در گونه ها بین 7= x و 8= x و تیپ کروموزوم ها نیز از نوع متاسنتریک تا ساب متاسنتریک بود. بیشترین مقدار طول ژنوم متعلق به گونه o. scrobiculata (26/24 میکرون ) ...

full text

گونه جدیدی از جنس Galium از ایران

گونه Galium tehranicum به عنوان گونه جدید نامگذاری و شرح داده می‌شود.

full text

My Resources

Save resource for easier access later


Journal title:
مجله گیاهشناسی ایران

Publisher: موسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور

ISSN 1029-788X

volume 13

issue 1 2007

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023